Әлеуметтік тұлғамен инновациялық бизнес. РБК журналындағы мақала. № 11(17), желтоқсан 2014

07.12.2014

Әлеуметтік тұлғамен инновациялық бизнес. РБК журналындағы мақала. № 11(17), желтоқсан 2014

2014 жылы Қазақстанның телекоммуникациялық нарығы дамуын жалғастырды. Сонымен қатар, мемлекет көбінесе телекоммуникациялық жобаларды іске асыруда негізгі тапсырыс беруші болды, ол қазір қызмет көрсетудің электронды форматына көшудің белсенді саясатын жүргізуде. Real Business of Kazakhstan журналының редакторлары ASTEL маркетингінің жетекшісі Артем Уразимбетовпен осындай ауқымды жобаларды жүзеге асыру туралы толығырақ сөйлесуді жөн көрді.

 

 - Артем, айтыңызшы, 2014 жыл сіздің компания үшін қаншалықты жемісті болды?

 

- Биылғы жыл біз үшін өте қызықты болды. Біз бірнеше ірі жобаларды іске асырдық және байсалды клиенттермен жұмысты жалғастырдық.

 

ASTEL үшін өткен жылдың ең «маңызды» оқиғаларының бірі NC Production Operations Company B.V.-мен ынтымақтастық туралы келісімге қол қою болды деп айта аламыз. (NCPOC). Келісімге сәйкес, ASTEL 2017 жылға дейін Солтүстік Каспий жобасының барлық нысандарында NCPOC телекоммуникациялық жүйелерін техникалық қамтамасыз етумен айналысады. Осылайша біз NCPOC үшін телекоммуникацияның бас мердігері болдық. - 2014 жылы ASTEL мемлекеттік секторға арналған жобаларды жүзеге асырды ма?

 

- Иә, әрине! Мысал ретінде мен Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің ведомстволық деректерді беру мен телефония желісін жаңғырту бойынша іске асырған жобаны келтіре аламын. Біздің мамандар ҚР ІІМ телекоммуникация желісінің ақпараттық басқару жүйесін құрды. Ол желідегі ақпараттық қауіпсіздік деңгейін, оның сенімділігін, тиімділігі мен басқарылуын көтеруге мүмкіндік береді. Сіз түсінетіндей, бұл полиция сияқты құрылым үшін өте маңызды. Содан кейін желі NGN (Next Generation Networks) технологиясына, атап айтқанда VoIP пен Бірыңғай байланыс жүйесіне көшуге дайындалды.

 

 - Яғни телефон желісі мен деректерді беру желісінің жақындасуы жоспарланған ба?

 

- Дәл солай. Бұл жерде біз қайтадан ІІМ жұмысының маңыздылығы мен күрделілігі туралы мәселеге ораламыз. Біздің жоба ұлттық ауқымда жүзеге асырылды, сондықтан ол елдің барлық аймақтарындағы Ішкі істер министрлігінің бөлімшелеріне әсер етті. Жүйенің жұмыс қабілеттілігіне келетін болсақ, бөлімнің барлық ақпараттық ресурстары қорғалуы тиіс және қызметкерлерге оларға қол жетімділік тез жүзеге асырылуы тиіс. Өйткені, полиция неғұрлым тиімді жұмыс жасаса, біздің азаматтар түнде соғұрлым тыныш ұйықтайды.

 

- Бұл ASTEL тек бизнес тұрғысынан ғана емес, сонымен қатар белгілі бір әлеуметтік мақсат - қазақстандықтардың өмірінің кейбір салаларында өмірді жеңілдету үшін жобаларды іске асырумен айналысады дегенді білдіре ме?

 

- Сөзсіз! Біз іске асырған жобалар біздің азаматтардың өмірін жеңілдетуге көмектескеніне өте қуаныштымыз.

 

Бұл жерде мен қоғамға пайда тұрғысынан өте маңызды жобаның тағы бір мысалын келтіре аламын. 2014 жылы ASTEL мамандары біздің еліміздің 4 шағын қаласында жедел басқару орталықтарын (ОБО) ұйымдастырып, пайдалануға берді. Бұл жоба Ішкі істер министрлігі үшін де жүзеге асырылды. - Бұл жоба бойынша жұмысты орындау кезінде қандай міндеттер қойылды?

 

- Шын мәнінде, жобаның негізгі мақсаты - қоғамдық тәртіпті қорғау, сонымен қатар Қазақстанның шағын қалаларындағы қылмыстың алдын алу және азайту. Ол үшін барлық жауап беру қызметтері бірыңғай басқару органының - УК басшылығымен біріктірілді, ол барлық заманауи техникалық құралдармен жабдықталған. Осындай орталықтардың ашылуының арқасында шағын қалалардағы полиция қызметкерлері күніне азаматтардан кемінде 1500 өтінішті өңдей алады.

 

Бұл ретте полицияға 30 -ға дейін қоңырауды бір уақытта өңдеуге болады. Бұл жоба ұзақ мерзімді болып табылады және оны Қазақстанның барлық 35 шағын қалаларында толық жүзеге асыру 2021 жылға дейін жоспарланған. Мен оның соңғы нәтижесі үш жыл ішінде қылмыс деңгейінің 40% -ға төмендеуі және қылмыстың ашылуының орташа тәуліктік көрсеткішінің 72% -ға жетуі деп айта аламын.

Салыстыру үшін, УК пайдалануға берілгенге дейін бұл көрсеткіш 55%құрады. - Биыл жобаларды жүзеге асыру кезінде ASTEL қандай қиындықтарға тап болды?

 

- Негізгі қиындықтар, әдетте, шектеулі бюджет және, олар айтқандай, «мерзімі - кеше». Бірақ сондықтан да біз қиындықтардан қорықпау үшін өз саламыздың кәсіби мамандарымыз. Мысалы, биыл біз қысқа мерзімде және минималды бюджетте Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрлігінің жұмыспен қамту орталықтары үшін бейнеконференцбайланыс жүйесі (АЦҚ) құру жобасын аяқтадық.

 

Ондағы жағдай жергілікті деңгейдегі мемлекеттік сатып алуға қатысу қажеттілігімен күрделене түсті, 200 жұмыспен қамту орталығы бүкіл ел бойынша географиялық түрде бөлінген. - Бұл жоба аясында нақты не қажет болды? - Барлық жұмыспен қамту орталықтарының басшылығы Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші -қон комитетінің жедел кеңестеріне қатысуы үшін жұмыс орындарынан онлайн бейне байланысын ұйымдастыру қажет болды. Астанада географиялық орналасқан Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрлігі. Бұл үшін біздің мамандар Астанадағы Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші -қон комитетінде бейнеконференцбайланыс жүйесінің орталық басқару серверін орнатумен күрделі техникалық шешім әзірледі.

 

Жергілікті жұмыспен қамту орталықтарының басшылары үшін біз түсінікті қарапайым интерфейсі бар заманауи аппараттық -бағдарламалық кешенді таңдадық. Басқалармен қатар, байланыс сапасын жақсарту үшін қолданыстағы спутниктік және жерүсті мәліметтерді беру арналары кеңейтілді.

 

 - ASTEL компаниясы әлеуметтік тұрғыдан жобалар бойынша жұмысты жалғастыруды жоспарлап отыр ма?

 

- Міндетті түрде. ASTEL үшін, сайып келгенде, біздің жобаларды іске асыру кезінде негізгі бенефициарлар - біздің отандастарымыз, қарапайым қазақстандықтар. Біз өз жұмысымыздың арқасында олардың өмірін сәл жеңілдете алатынымызға өте қуаныштымыз.